Clubuitje NDSM werf 2023

Op zaterdag 3 juni was ons jaarlijkse clubuitje. Dit jaar brachten we een bezoek aan de NDSM-werf in Amsterdam-Noord.

Vanaf de jaren twintig tot de jaren tachtig van de vorige eeuw was de NDSM-werf één van de grootste scheepswerven van de wereld, waar imposante mammoettankers van de helling rolden. Na het staken van deze activiteiten werd dit uitgestrekte terrein – met haar imposante decor van kraanspoor, loodsen en een reusachtige hellingbaan – een thuishaven voor creatieve pioniers als Dogtroep en Robodock. Voor fotografen is er veel te zien en zijn er mooie foto’s te maken van bijvoorbeeld architectuur, nautische elementen en Street art.

Ons clubuitje startte om 10u met ontvangst in een centraal gelegen horecagelegenheid. Vanaf 10.30u gaf een gids van Architectuur Tours Amsterdam ons een rondleiding over de werf. Na de rondleiding was er tijd om op eigen gelegenheid of in groepjes op de werf te fotograferen waarna we elkaar om 13u weer troffen voor een gezamenlijke lunch.

Bekijk deze presentatie voor een impressie van deze activiteit: Presentatie NDSM werf – clubuitje 2023

xx
Gerhard Hof