Carrousel 2

De tweede carrousel van 2024 is van start gegaan. Het thema is:  Schatten op zolder.

De Carrousel is bedoeld voor fotografen van de Club die het leuk vinden om een maandelijks thema uit te werken

Op elke 14e van de maanden januari, februari, maart, september, oktober en november start de fotograaf die aan de beurt is met een eigen gekozen themafoto inclusief begeleidend verhaal.
De eerstvolgende sluit binnen dat thema en binnen een dag aan met een “logische” vervolgfoto eveneens met een begeleidend verhaal.
Doel: maken van een foto onder tijdsdruk en elkaar wat beter leren kennen.
Elke carrousel heeft steeds een eigen map op de website.
In 2023 bestond de carrousel uit 11 fotografen.
In december is er een evaluatie waarin gevraagd wordt naar verbeteringen, ideeën, doorgaan wel of niet enz.
De groep wordt geleid door CoCa (coördinator carrousel) Eric Tonneijck

• De starter bepaalt het thema en het formaat: landschap, portret of vierkant
    Standaard 1280 x 853 (of andersom), of 1280 x 1280 bij 96 DPI.
    Verhouding 3 : 2 of 1:1
  • De volgende carrouseller moet dan met een foto aansluiten binnen één dag (met escape naar 3 dagen) en alleen bij hele hoge uitzondering een foto die je al iets eerder hebt gemaakt
    of uit je archief komt.
  • Elke carrouseller mailt zijn foto met begeleidend verhaal naar de aangemaakte mailgroep en stuurt de foto door naar de website.
  • De starter sluit met een laatste foto het thema ook weer af.
  • De carrousellers reageren niet meer op de mails met “allen beantwoorden”, maar alleen nog met “beantwoorden”! Gevolg alléén de fotograaf krijgt feedback op verhaal en foto, dus geen lange mailkettingen in ieders mailbox.Uitzondering: als een van ons een echte aanvulling heeft kan die natuurlijk wel naar iedereen.
  • De deelnemers en de volgorde staan in de Uitgelichte Foto boven de andere foto’s.
  • De carrousel draait 3 keer vóór en 3 keer na de jaarwisseling. De start is steeds op de 14e van de maand, dus 14 sept, 14 okt, 14 nov en 14 jan, 14 febr, 14 mrt.

Uitgelichte foto

Andere activiteiten

Meer foto's

Leden foto's

Deze foto’s zijn alleen toegankelijk voor leden.