Jaarplanning 2025 – deel 1 & Avond-nachtfotografie

Dit wordt een intensieve avond, niet alleen voor Francien en Inez, de begeleidsters om tot een nieuw jaarprogramma 2025 te komen,
maar ook voor de clubleden. Welke onderwerpen krijgen een plek op het “Flip-over” bord? Daarom wordt er actie van de clubleden gevraagd!

In deel 2 van de avond geven FredH en Rik een inkijkje hoe je avond- & nachtfotografie moet aanpakken.
Wil iedereen zijn camera en statief meenemen!!
Het wordt een avond om de handen uit de mouwen te steken, dus zorg dat je voldoende warme kleding aan hebt of mee neemt.

Hieronder vast wat tips om avondfotografie uit te voeren:
Lange sluitertijden gebruiken variërend van 10 sec. tot een minuut.
Bij voorkeur je ISO-waarde op 100 zetten om beeldruis te voorkomen.
Een hoog diafragma, bv. diafragma 22, zorgt voor de mooie stervorming van de avondlichten.
Natuurlijk fotograferen vanaf statief.
En als handig attribuut kan een afstandsbediening voor het ontspannen van de sluiter
heel nuttig zijn om bewegingsonscherpte te voorkomen!
Veel plezier en succes in het donkere Loenen.

Jullie mogen maximaal 4 avondfoto’s insturen naar  webmasterfvcsv@gmail.com
De Avondfoto’s worden op 5 december tijdens de clubavond door Fred en Rik gepresenteerd.