Lezing Michiel Heijmans – straatfotografie

“Er zijn net zoveel soorten fotografie als dat er kledingmerken zijn. Mijn interesse ligt bij fotografie die een verhaal vertelt of je een verhaal laat verzinnen”, aldus Michiel Heijmans.
Op 7 september zal hij voor ons een lezing over straatfotografie verzorgen.

Michiel vertelt ons die avond aan de hand van een uitgebreide presentatie vol foto’s over zijn omzwervingen als straatfotograaf en deelt natuurlijk ook handige tips over straatfotografie.

Volgens Michiel is straatfotografie een genre van fotografie dat zich richt op het vastleggen van de essentie van het dagelijks leven in openbare ruimtes.
Hij streeft ernaar om unieke en vluchtige momenten van mensen en hun omgeving vast te leggen, vaak met een spontane en niet geposeerde aanpak.
Straatfotografen staan, aldus Michiel, bekend om hun vermogen om schoonheid en betekenis te vinden in het alledaagse en banale, door het vastleggen van de dagelijkse routines, interacties en emoties van mensen in de straat.

Meer informatie over onze gastspreker is te vinden op zijn website: https://michielheijmans.com/.